Fixa en header

I det här inlägget kommer jag att visa hur man gör en egen header. Det kan ta tid ibland men man får tåla.
Jag kan visa hur man gör en ganska enkel header

Gör så här:

1. Välj 3-4 bilder som du gillar och spara de på datorn.
2. Jag brukar använda mig av pixlr.com, men vet du en annan bra sida så kan du ta den.
3. Jag visar med pixlr.com. Gå in där och klicka på Open photo editor.
4. Tryck sedan på Skapa en ny bild
5. Ta storlek 1024x768
6. Leta upp Arkiv och tryck på Öppna bild
8. Välj en av bilderna du valt. Ta storlek 167x129, för att ändra den måste du gå in på fliken Bild och sedan på bildstorlek. Ta bort behåll proportioner.
9. Gör så tills du öppnat alla dina bilder.
10. Ta markeringsverktyget och markera en bild. Tryck på ctrl+c.
11. Gå in på Arkiv igen och ny bild. Välj samma storlek igen (1024x768)
12. Tryck ctrl+v nu. Placera bilden där du vill ha den. Bilden är liten där men sen kommer den att bli stor.
13. Gör samma sak med de andra bilderna. Markera, kopiera, klistra in och placera.
14. Du kan lägga in en bakgrund om du vill. Då klickar du på den här hinden med blå färg och välj vilken färg du vill ha.
15. Nu kan du lägga in en text. Tryck på bokstaven ( A ) och skriv in det du vill. Lägg rutan någonstans där du vill ha den.
16. Då var det klart! Spara! Gå in på din blogg och skapa en ny bild. Välj headern och storlek och kopiera bildadressen. Lägg in den i stilmallen vid #header {. Spara!
Så här kan det se ut:
Har ni några frågor så kan ni fråga mig
2012-05-23 @ 07:58:43 Bloggtips Permalink


Kommentarer



NAME:
Kom ihåg mig?

E-POST: (publiceras ej)

BLOGG/HEMSIDA:

MY COMMENT:

Trackback
RSS 2.0